Ett samtal med päronen

Folk som kommer hem till mig brukar alltid säga att vi är en speciell familj. Tydligen för att vi är så kramiga och så nära varandra i vår familj, till och med mammiga ;) Själv brukar jag säga att mina päron är rätt speciella :P De är som siamesiska tvillingar som gör i stort sett allt tillsammans och pappa tycker det är fantastiskt roligt att retas :P  Det spelar inte så stor roll om jag ringer till min mamma eller pappa, så länge de inte är på jobbet så svarar alltid båda två. Oftast brukar det resultera i att de har en av sina telefoner på högtalare så att båda kan höra, eller den mindre bra lösningen där de upprepar allt man säger till den som sitter bredvid och inte har telefonen mot örat.
 
Denna gång ringde pappa upp mig eftersom de ville ha hjälp med att föra över bilder från kameran och pappas mobil in till datorn. De var nämligen i New York för ett tag sedan och har mycket bilder. Det är alltid lika roligt när de ringer, och konversationen brukar alltid få flertalet citat som jag har en tendens att lägga ut på facebook ;) Denna gång tänkte jag lägga ut lite här istället, för skojs skull sådär ;)
 
En bild från promenaden för några dagar sedan.
 
Pappa: Men om vi klickar på kopiera så försvinner väl inte bilderna från kameran?
Jag: nej då, inte om du klickar på kopiera, bara om du klickar på klipp ut.
Mamma: Och pappas bilder kommer inte kopiera över mina?
Jag: Nej, om det inte dyker upp någon ruta där det står att de har samma namn och att datorn vill kopiera över och ni inte godkänner det så kommer inte bilderna försvinna.
Pappa: Men om mina bilder är bättre än mammas, kan de inte kopiera över dem då?
Jag: Haha, nej :P
(...)
Pappa: Jaha, men vad gör du nu då?
Jag: Jo, jag har ju tenta på onsdag så jag sitter och pluggar :P
Mamma: Men vad var det för ämne då? Psykologi?
Jag: Ja jag går ju på psykolog linjen så det är alltid psykologi xD Men det är utvecklingspsykologi den här terminen, och just nu är det om ungdomar.
Pappa: Jamen perfekt! Då kan du ju fråga mig! Det har jag varit!
 
//Wayu
 
 
 

2012-10-28 | 12:47:00 | Life | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela