Att byta linser

I paketet som jag fick häromdagen fanns det nya linser till lilla blinda mig :)Och varför är det speciellt då? Å ena sidan - inget.
Å andra sidan så är det första gången jag beställt hem månadslinser :)
 
Jag har sedan jag var tvungen att skaffa linser (i sjuan tror jag det var) alltid haft endagslinser. Var med min far hos optikern och påpekade att månadslinser var billigare, men pappa tyckte att jag var alldeles för slarvig för att ha månadslinser som man var tvungen att tvätta och greja, och inte kan jag säga emot honom - i efterhand lyckades jag ju trots allt få små skador på hornhinnan även med endagslinser (de läkte på en vecka - inget permanent) så månadslinser var nog en bra idé att undvika. Sedan har jag ju vant mig vid enkla endagslinser, och jag har vant mig vid priset när jag började betala dem själv. Men när jag flyttade till örebro blev allt  dyrare (egen lya, resor fram och tillbaka till stockholm varje helg, busskort i örebro + resor i stockholm... ja ni fattar ;p) och för att göra det enklare har jag köpt tre förpackningar endagslinser varje gång - en hem till robert, en hem till mina föräldrar och en hem till mig i örebro. Det inköpet kostar var tredje månad ca 800kr. Ouch i plånboken!

Så denna gång beställde jag månadslinser för tre månader (6 st linser) + linsvätska och behållare och det kostade mig inte ens 300kr! ENORM skillnad!
 
Har testat linserna nu och tvättat och grejat och det funkar hittills fint så det är underbart!
Startpaket för månadslinser från lensway.se
 
Och för er som också köper linser från nätet, glöm inte att gå in på din linsleverantörs hemsida via alltomlinser så får ni gratis frakt! :)
 
//Wayu

2012-10-12 | 14:49:00 | Life | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela